نویسندگان:
ناصر صدرآبادی1 ، حسن دهقان دهنوی2 ، مرتضی بذرافشان3 ، حسین آذرنوش4 .1عضو هیات علمی دانشگاه یزد
2عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد
3عضو هیات علمی مجتمع آموزش عالی بم
4کارشناس ارشد مدیریت صنعتی، دانشگاه علوم و تحقیقات واحد یزد
چکیده فارسی: گردشگری به عنوان عاملی اقتصادی سریع تر از دیگر بخش های اقتصادی جهان از منظرمخارج بازدیدکننده، برونداد صادراتی، سرمایه گذاری ثابت، درآمدزایی و استخدام در حال رشد است در این تحقیق سیاست های سرمایه گذاری گردشگری جمهوری اسلامی ایران برگرفته از برنامه های پنج ساله اول تا پنجم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و همچنین سند چشم انداز بیست ساله مورد بررسی و واکاوی قرار گرفتند با توجه به این سیاست ها و مروری بر ادبیات اقتصاد گردشگری و سرمایه گذاری گردشگری، راهکارهایی برای توسعه، اجرا و ارزیابی استراتژی پیشبرد سرمایه گذاری، موانع مادی و غیرمادی جذب سرمایه در صنعت گردشگری جمهوری اسلامی ایران و راه حل هایی برای برطرف ساختن این موانع پیشنهاد گردید