نویسندگان:
صالح طاهری بازخانه1 ، حمید لعل خضری2 .1دانشجوی کارشناسی ارشد علوم اقتصادی دانشگاه فردوسی مشهد
2دانشجوی کارشناسی ارشد علوم اقتصادی دانشگاه فردوسی مشهد
چکیده فارسی: دستیابی به اقتصاد مقاومتی نیازمند بستر سازی و ایجاد شرایط و زمینه هایی است که اگر تحقق نیابد نمی توان امید داشت که اقتصاد مقاومتی در جامعه شکل گیرد از مهمترین عواملی که اقتصاد مقاومتی بر بنیاد آن شکل می گیرد، بینش، نگرش و فرهنگ جامعه بوده که به عنوان موتور محرکه ی فعالیت های انسانی مطرح است بنابراین به منظور دست یابی به اهداف اقتصاد مقاومتی، ضروری است فرهنگ لازمه ی آن در جامعه ایجاد و نهادینه شود تا رفتارهای اقتصادی آحاد جامعه در این مسیر گام بردارند در این میان می توان از رسانه ی ملی به عنوان موثرترین ابزار در جهت اقناع فرهنگ جامعه یاد کرد پرداخت رسانه ی ملی به این موضوع مستلزم تعیین ماموریت، هدف گذاری صحیح، مشخص کردن استراتژی ها، سیاست گذاری متناسب با اهداف، برنامه ریزی جامع محتوایی، برنامه سازی مطلوب و مدیریت هوشمندانه و کارآمد است از این رو در پژوهش حاضر، با استفاده از روش تحلیلی – توصیفی، به تبیین نقش فرهنگ جامعه در پیشبرد اقتصاد مقاومتی و مجرای اثرگذاری رسانه ی ملی در این مسیر پرداخته شده و پیشنهاداتی نیز به منظور عملکرد هرچه بهتر رسانه ی ملی ارائه می گردد