نویسندگان:
مینا علیپور1 ، شهناز شوشتری زاده2 ، آیدا زیرک3 .1دانشگاه آزاد اسلامی واحد فلاورجان
2دانشگاه آزاد اسلامی واحد فلاورجان
3اصفهان،معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
چکیده فارسی: یادگیری درهمه عرصه های زندگی نمایان است مطالعه به عنوان ابزار یادگیری مطرح می باشد یادگیری و عملکرد مطلوب تحصیلی ازمهمترین اهداف تحصیلی هردانشجو می باشدبسیاری از مطالعات نشان میدهد که مهمترین نشانگر عملکرد تحصیلی راهبردهای مطالعه می باشد یکی دیگر ازمسائلی که دردانشجویان و دانش آموزان شایع می باشد اضطراب امتحان است به کاربردن راهبردهای مطالعه و یادگیری و راهبردهای مقابله با اضطراب می تواند باعث پیشرفت و بهبود عملکرد تحصیلی شود هدف این پژوهش تعیین وضعیت استفاده از راهبردهای مطالعه و یادگیری و سطح اضطراب امتحان و ارتباط این دودرددانشجویان دانشگاه ازاد فلاورجان می باشد این پژوهش بصورت توصیفی همبستگی برروی 300نفر ازدانشجویان دختر که با روش نمونه گیری طبقه ای از بین دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه ازاد فلاورجان انتخاب شدند صورت پذیرفت ابزار گردآوری داده ها سه پرسشنامه دموگرافیک راهبردهای مطالعه و یادگیری وین اشتاین LAssi و اضطراب امتحان ساراسون TAQ بود