نویسندگان:
پروین صمدی1 ، افسانه نراقی زاده2 ، سیده زهرا رضوی موسوی3 .1دانشیار برنامه ریزی درسی، گروه مدیریت و برنامه ریزی آموزشی، دانشکدۀ علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه الزهرا، تهران، ایران.
2استادیار گروه مدیریت و برنامه ریزی آموزشی، دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی، دانشگاه الزهرا، تهران، ایران
3کارشناس ارشد برنامهریزی درسی دانشگاه الزهراء(س)
چکیده فارسی: هدف از پژوهش حاضر نقش تکلیف شب در عملکرد تحصیلی دانش آموزان از دیدگاه معلمان می باشد. روش پژوهش از نوع توصیفی- پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش شامل تمامی معلمان دوره ابتدایی شهرستان بابل که در سال تحصیلی 93-92 مشغول به تدریس می باشند است. نمونه و روش نمونه گیریبر پایه حجم جامعه آماری(1300معلم) مطابق با جدول مورگان و کرجس(1970) تعداد 360 معلم دوره ابتدایی (هر پایه 60 نفر) به روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شده اند. ابزارجمع آوری داده ها پرسشنامه از نوع بسته پاسخ می باشد. نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل داده ها نشان می دهد که اکثریت معلمان معتقدند تکلیف شب بر ابعاد شناختی، مهارتی و عاطفی عملکرد تحصیلی دانش آموزان ابتدایی تاثیر زیادی دارد.
The role of Homework in academic performance of students from perspective of teachers
English Abstract: The aim of this study is to investigate the role of homework in academic performance of students of teachers. The method of research is descriptive-survey. The statiscal society consistes of all primary school teachers, who are now teaching in the 92-93 Academic year. Sample and sampling method based on the statiscal society size (1300 teachers) according to Morgan and Kerjes (1970) table, the number of 360 primary school teachers (each base 60 people) were selected by simple random sampling method. The tool for data collection, is a questionnaire from closed response type. The results of the analysis of the data shows that the majority of teachers believe that homework affects highly on dimensions of cognitive, skill and emotional of academic performance of primary school students.