چکیده فارسی: این پژوهش با هدف تعیین رابطه سبک زندگی اسلامی با میزان مصرفگرایی از نظر شهروندان اصفهانی در سال 1393 انجام شد. روش، توصیفی از نوع همبستگی و جامعه آماری شامل تمام خانوادههای ساکن در 14 منطقه شهر اصفهان بودند که 300 نفر از شهروندان به صورت تصادفی خوشهای برای شرکت در پژوهش انتخاب شدند. ابزار جمعآوری اطلاعات شامل پرسشنامه سبک زندگی اسلامی کاویانی (1388) و پرسشنامه محققساخته مصرفگرایی است. به منظور تجزیه و تحلیل دادهها از آزمونهای رگرسیون چندگانه، ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل واریانس یکراهه استفاده شد. تحلیل اطلاعات نشان داد که بین مصرفگرایی با ابعاد سبک زندگی اسلامی شامل تفکر و علم (198/0r =)، خانوادگی (r=267/0)، اجتماعی (r=406/0)، اخلاقی (r=213/0)، مالی (r=403/0)، باورها (r=339/0)، رابطه معنیداری هست. از بین متغیرهای مورد مطالعه، بهترین پیشبینیکننده مصرفگرایی خانوادهها در گام اول، بعد مالی و در گام دوم، بعد اجتماعی بود. همچنین میان مصرفگرایی خانوادهها از نظر متغیرهای جمعیت شناختی (جنسیت، سن، تعداد اعضای خانواده، تعداد فرزندان، تعداد افراد شاغل در خانواده، تحصیلات پدر، شغل پدر، تحصیلات مادر، شغل مادر) تفاوت معناداری وجود دارد.