نویسندگان:
کمال خواجه پور بنادکی1 .1استادیار گروه علوم قرآن و حدیث، واحد یزد، دانشگاه آزاد اسلامی، یزد، ایران.
چکیده فارسی: هدف پژوهش حاضر بررسی ارتباط بین انتخابهای مختلف زنان (شاغل و خانهدار) از جمله انتخاب کالاهای مصرفی غربی یا مارکدار (مانند لباس، کیف و کفش) با سرمایههای فرهنگیشان میباشد. به کمک روش کیفی با ابزار مصاحبه، با تعدادی از آنان که به صورت اتفاقی تصادفی انتخاب شدند، مصاحبههای طولانی انجام شد. تحلیل محتوای متن مصاحبهها نتایجی را نشان داد. نتایج حاکی است که سرمایۀ فرهنگی زنان، تاثیر مهمی در تبعیت از مد یا انتخاب کالاهای غربی یا مارکدار ندارند. همچنین، در پیروی از مد و انتخاب کالاهای غربی یا مارکدار، تفاوت ناچیزی بین زنان شاغل و خانهدار وجود دارد.