نویسندگان:
لیز جکسون1 ، کا یا لی2 .1استاد، دانشگاه هنگ کنگ، هنگ کنگ
2استادیار پژوهشی، دانشگاه هنگ کنگ، هنگ کنگ
چکیده فارسی: فیلسوفان تعلیم و تربیت اغلب به سخن گفتن علیه بیعدالتی تعهد دارند. با این حال، هنگامی که صحبت از وضعیت اسفبار غزه میشود، سکوت خفهکنندهای حکمفرماست. در این مقاله، ماهیت این سکوت و دلایل احتمالی آن را بررسی میکنیم. از یک سو، فیلسوفان تعلیم و تربیت ممکن است بیتفاوت باشند، تمایلی به اظهارنظر تخصصی خود نداشته باشند یا از واکنشهای منفی به خاطر اظهارنظر بهراسند. از سوی دیگر، ممکن است برخی ویژگیهای ذاتی فلسفه تعلیم و تربیت در این سکوت نقش داشته باشد. اولین ویژگی، به دشواری تلقی این نسلکشی به عنوان مسألهای آموزشی مرتبط است، زیرا دشواری عمیقتر آن در بیعدالتی گستردهتر جهانی ریشه دارد. دومین ویژگی، فقدان تنشها یا معماهای فلسفی در یک خطای آشکار اخلاقی است. دیگران ممکن است پرسشهای بلاغی یا هستیگرایانه را مورد توجه قرار دهند، اما صورتبندی این پرسشها به عنوان موضوعات آکادمیک ممکن است بیش از حد انتزاعی و غیرانسانی به نظر برسد. اگرچه فیلسوفان احتمالاً دلایل زیادی برای سکوت دارند، با وجود این، ما همکاران خود را تشویق میکنیم که برای محکوم کردن بیعدالتی شدیدی که مردم فلسطین همچنان با آن مواجه هستند، سخن بگویند و مسئولیت پاسخگویی را به عهده بگیرند و در مورد سکوت جمعی خودمان تأمل کنیم.
Our Silence is Deafening: Philosophy’s Role in Peace
English Abstract: Philosophers of education are often committed to speaking out against injustice. Yet when it comes to the plight of Gazans, a deafening silence reigns. In this essay, we consider the nature of this silence and what may explain it. On the one hand, philosophers of education may be indifferent, reluctant to express expertise or fear backlash for speaking out. On the other hand, there may be some features inherent in philosophy of education related to this silence. The first feature concerns the difficulty of treating this genocide qua educational issues because of its deeper roots in the broader global injustice. The second is the lack of philosophical tensions or puzzles in a clear moral wrong. Others may consider rhetorical or existential questions, but framing these as academic may seem inappropriately abstract and inhumane. While philosophers may have many reasons for silence, we nonetheless encourage colleagues to speak up and take on ‘response-ability’ to condemn the grave injustice the people of Palestine continue to face and reflect on our collective silence.