نویسندگان:
محسن تقی زاده1 ، محمدرضا نیستانی2 ، فریدون شریفیان3 .1دانشگاه اصفهان
2دانشگاه اصفهان
3دانشگاه اصفهان
چکیده فارسی: هدف اصلی این پژوهش، واکاوی پداگوژی مبتنی بر عمل و تعیین چهارچوب برنامه درسی آن در آموزش عالی میباشد. در این پژوهش، ضمن تحلیل و ارزیابی عناصر و چهارچوب برنامه درسی مبتنی بر عمل، نتایج به دست آمده حاکی از آن است که آموزش عالی فاصله زیادی با برنامه درسی مبتنی بر عمل دارد و لازم است از این منظر برنامههای درسی آموزش عالی مورد بازنگری قرار گیرند. برای تجدیدنظر در برنامههای درسی دانشگاهی می توان چنین استدلال کرد که در آموزش عالی رویکرد پداگوژی مبتنی بر عمل به مثابه امکانی متناسب با ماهیت متحول و روابط اجتماعی پیچیده قرن بیست و یکم در نظر گرفته شود.
Analysis Practice-Based Pedagogy and Determining a Framework for Higher Education Curriculum
English Abstract: In this paper we argued that knowledge alone can not provide a useful framework for higher education curriculum. We need to provide students with the opportunity to get involve in practical work experience. The results indicate that there is a very concern about the practice-based pedagogy in higher education in Iran. Therefore, we need to inhance in quality of the higher education curriculum based on the pedagogical practice-based approach and the complexity of social relationships in the twenty-first century.