نویسندگان:
مظهر بابایی1 ، یحیی قائدی2 ، سعید ضرغامی همراه3 ، امیر نصری4 .1خوارزمی تهران
2دانشیار فلسفه تعلیم و تربیت، دانشگاه خوارزمی
3دانشیار گروه فلسفه تعلیم و تربیت دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران
4علامه طباطبایی تهران
چکیده فارسی: چکیده : هدف اصلی این پژوهش ، بررسی وتحلیل مفهوم«بازی» در هرمنوتیک فلسفی گادامر، و نشان دادن دلالت های آن برای حصول فرایند آگاهی/فهم ،در تربیت می باشد. برای دست یابی به این هدف از روش پژوهش های توصیفی و تحلیل مفهومی ،از رویکردهای پژوهش کیفی استفاده شد . یافته ها ی حاصل ازاین پژوهش نشان داد که استفاده از نظریه ی بازی گادامر، و به تبع آن گفت وگو به معنای خاص وگادامری آن،یعنی گفت وگو از خلال بازیِ دیالوگِ بی غرضانه ، برای تسهیل امریادگیری درمیان یادگیرندگان ، یکی از راه های مناسب تعلیم محسوب می شود؛که آن هم به نوبه ی خود گامی استوار در راه رسیدن به اهداف تربیت واقعی است که درنتیجه همان دست یابی به آگاهی بیشتر یادگیرنده از طریق فهم،معنادهی،ترجمه وتفسیر متن وبلاخره حصول تربیت است .
Investigating The Concept of Game According to Gadamer’s Philosophical Hermeneutics and Exploring Its Implications in The Acquisition of Consciousness/Understanding
English Abstract: The present study is an attempt to investigate the concept of game according to Gadamer’s philosophical hermeneutics and its implications in the acquisition of consciousness/understanding as educational concepts. A descriptive, conceptual and comparative analysis methodology has been applied to meet this goal. The results proved that applying Gadamer’s game theory, and its follow-up(subsequent) Gadamerian dialog-i.e. dialog via the unbiased dialog game- is an appropriate method in facilitating learning. This can be a decisive step toward enhancing the learners’ consciousness,which isthe prerequisite of education through understanding, making sense of, translating, and interpreting the (con)text.