نویسندگان:
مهدی میرزایی1 ، مبین خیری2 ، محمدمعین بلوطی3 ، رامین دارابی4 .1دانش آموخته کارشناسی ارشد علوم تربیتی دانشگاه تهران، آموزگار اداره آموزش وپرورش منطقه موسیان، استان ایلام
2دانش آموخته کارشناسی آموزش ابتدایی پردیس شهید مدرس دانشگاه فرهنگیان ایلام،آموزگار اداره آموزش و پرورش شهرستان دهلران، استان ایلام
3دانش آموخته کارشناسی آموزش ابتدایی پردیس شهید مدرس دانشگاه فرهنگیان ایلام، آموزگاردبستان شهید فهمیده، اداره آموزش و پرورش منطقه موسیان، استان ایلام
4دانش آموخته کارشناسی علوم تربیتی پردیس شهید مدرس دانشگاه فرهنگیان ایلام،آموزگار اداره آموزش و پرورش منطقه موسیان، استان ایلام
چکیده فارسی: هدف پژوهش حاضر، بررسی ابعاد مدیریت دانش در معلمان ابتدایی با تمرکز بر ویژگی ها،چالش ها، کارکردها و مزایای آن است روش پژوهش حاضر، توصیف ی و از نوع تحقیقاتمروری است در پایان مشخص شد که ویژگی های مدیریت دانش در معلمان ابتدایی شامل:طبقه بندی دانش، مدیریت دانش شخص ی معلمان، دستیابی به دانش ضمنی و تجزیه و تحلیلبازتاب عمل تدریس در کلاس درس چالش ها شامل: عدم آگاه سازی جامعه ، معلمان ودانش آموزان در مورد نحوه توسعه مدیریت دانش، نبود زیرساخت های لازم و کافی، عدمسازماندهی، نگهداری و انتشار دانش در سطح مدارس ابتدایی کارکردها در برگیرنده: خلقو انتقال دانش، رشد توسعه حرفه ای معلما ن در کاربرد روش ها و فنون تدریس، تبادلمتقابل در تسهیم دانش و ارتقاء مهارت های تدریس معلمان و مزایا هم شامل: پرورش هوشسازمانی، انطباق با شرایط و محیط، اطلاعات روزآمد، زمینه بروز خلاقیت و نوآوری، آزاداندیشی، ایجاد و کاربرد سرمایه عقلانی، پردازش اطلاعات، انسجام دانش و بستر جنبشنرم افزاری و ابزار تولید علم می باشد