نویسندگان:
محمود صادق زاده1 .1دانشیار گروه زبان و ادبیات فارسی، واحد یزد، دانشگاه آزاد اسلامی، یزد، ایران
چکیده فارسی: همهگیرشدن اینترنت و قابلیت دسترسی آن در خانهها، موجب ورود بیش از پیش زنان خانهدار به دنیای مجازی شده است. پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر شبکههایاجتماعی بر نحوة گذران اوقاتفراغت زنانخانه-دار24تا 45 سال شهر قم انجام شده است. جمعآوری اطلاعات با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته در نمونهای 400 نفره از زنان مراجعه کننده به سالنهای آرایشی، مراکز خرید و باشگاهها صورت گرفته است. آزمون های آماری مورد استفاده آزمون تی، ضریب همبستگی پیرسون، معادله رگرسیون در نرم افزار SPSS و AMOS برای مدلسازی معادلات ساختاری است. سطح معناداری 000/0 در آزمون تی برای مجموع متغیرهای مورد بررسی شاهدی بر استفاده زنان خانه دار شهر قم از فضای مجازی است. نتایج حاصل از مدلسازی معادلات ساختاری بیشترین نوع استفاده از فضای مجازی را با بار عاملی 92/0 برای فروش محصولات خانگی مشخص کرده است. بار عاملی 60/0 برای دوست یابی و بار عاملی 34/0 برای کسب آگاهی این دو شاخص را در رتبه های دوم و سوم بالاترین نوع استفاده از فضای مجازی قرار داده است. در معادلهی رگرسیون متغیر مصرف-گرایی، مدگرایی، مدیریت بدن، ایجادروابط، توانسته متغیر اوقاتفراغت را پیشبینی کند. باتوجه به مقدار بتا، مدیریت بدن با مقدار477/0 بیشترین میزان قدرت پیشبینی را در معادله داشته است.
Investigating the Impact of Social Networking on the leisure Time of housewives in City of Qom
English Abstract: The virtual space of social networks as a modern arena for entertainment could be a new frontier in shaping people's values and identity ahead. The pervasiveness of the Internet and the availability in the houses, caused new guests arrive to this world whic link the real world more than ever to his virtual rival T.his powerful and new guests are "housewives".The method sample survey of women 24 to 45 years of Qom, was elected KhanhDar. S•hmyhAy sampling and collected data from questionnaires the researcher was used. Pearson's test between the variables in this study variables MsrfGrayy, fashion, body management, build relationships, leisure TvansthAnd variable predicted the greatest impact on DashthAnd. Among the variables included in the regression variable Marlh MsrfGrayy, fashion, body management, build relationships, variable able to predict the time and stay in the equation and variable information, revenue is removed from the equation. According to the management body with the Beta 477/0 has the highest predictive power of the equation. Due to the use of different social networks so that women KhanhDar the foregoing, the devoted most of his spare time to this location.