چکیده فارسی:
زمینه و هدف: امروزه ضرورت برگزاری دورههای مختلف آموزشی برای کارکنان و مدیران بر کسی پوشیده نیست. سازمانها هرساله مبالغ هنگفتی را صرف برگزاری دورههای آموزشی میکنند؛ اما یکی از دغدغههای اصلی مجریان و برنامهریزان، اطلاع از میزان اثربخش بودن دورههای آموزشی برگزار شده است. هدف از تحقیق حاضر بررسی «ارزیابی میزان اثربخشی آموزشهای تخصصی ساعس (در دورههای بصیرت سال 1395 قم) در تغییر الگوی رفتاری فرماندهان و مدیران ستاد فرماندهی ناجا» است.
روش تحقیق: در این تحقیق از هر دو روش گردآوری اطلاعات یعنی روش های کتابخانه ای و روش های میدانی استفاده شده است. جامعة آماری این پژوهش، کلیة فرماندهان و مدیران ستاد فرماندهی ناجا بوده است. نمونة آماری تحقیق بر اساس فرمول کوکران 100 نفر از فرماندهان، قبل از اعزام به دوره و بعد از مراجعت از دورة بصیرت قم انتخاب شدند. در تحقیق حاضر برای جمعآوری اطلاعات از ابزار پرسشنامه استفاده شد که توسط محقق طراحی شده و روایی و پایایی آن محاسبه شده است.
یافته ها و نتیجه گیری: یافتههای تحقیق حاکی از آن است که آموزشهای تخصصی ساعس بر خودآگاهی، خودتنظیمی و ریسکپذیری فرماندهان و مدیران ستاد فرماندهی ناجا در سطح 001/0 تأثیر معنیدار و مثبت است. همچنین نتیجة میانگین رتبهها بر اساس آزمون فریدمن نشان میدهد که خودتنظیمی با ضریب 14/4 میانگین بالاتری دارد و از وضعیت مطلوبتری نسبت به بقیة شاخصها برخوردار است. از کاربردهای تحقیق حاضر، برنامهریزی برای آموزشهای ساعس برای ارتقای الگوهای رفتاری فرماندهان و مدیران است.
417852
English Abstract: 417852