نویسندگان:
علی تیزرو1 .1استادیار گروه مدیریت صنعتی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه هرمزگان، بندرعباس، ایران
چکیده فارسی: تربیت اعتقادی، آموزش مفهوم خدا و خداباوری یکی از دغدغ ههای مهم دست اندکاران تربیت و خانواده ها است. اعتقادات دینی علاوه بر تأثیری که در صلاح فردی و جمعی دارند و باعث سعادت اخروی می شوند، در همین دنیا هم به زندگی انسان معنا می دهند و سلامت روانی او را تضمین می کنند. آموزش مفهوم خدا و تقویت خداباوری برای کودکان و نوجوانان به دلیل ویژگ یهای خاص آنها، کاری دشوار و ظریف است. سؤال این پژوهش این است که چگونه م یتوان به صورت مؤثر و کارآمد، مفهوم خدا را به کودکان و نوجوانان آموزش داد و خداباوری را در آنها تقویت نمود؟ در این پژوهش که از نوع کاربردی است و با هدف کمک به بهبود کارایی رو شهای اجرایی آموزشی و تربیتی انجام گرفته است، در پایان یک مجموعه تجویزهای تربیتی براساس مبانی و اهداف تربیت و هماهنگ با آنهاوضع و اعتبارشده اند که مشتمل بر هشت اصل تربیتی، پانزده روش تربیتی برای کودکان و هشت روش تربیتی برای نوجوانان می باشد. این اصول و روش ها پیشنهادهایی برای عمل و برای مربیان، معلمان و خانواد هها قابل استفاده می باشد.
1
English Abstract: 1