نویسندگان:
محمد باغبان1 .1گروه مشاوره، دانشکده علوم انسانی، واحد یزد، دانشگاه آزاد اسلامی، یزد، ایران
چکیده فارسی: مقاله حاضر درصدد بررسی و آسیب شناسی اداری و فرهنگ سازمانی کارکنان به منظور ارائه راهکارهای مناسب جهت مقابله با آن می باشد. از این منظر، ضمن مروری که بر فضای مفهومی موضوع دارد؛ از تئوری های جامعه شناختی به منظور مشخص شدن فضای مفهومی و ابعاد آسیب های فرهنگی کارکنان بهره خواهد گرفت و با کاربرد روش کیفی و از نوع مطالعات اسنادی اطلاعات و داده-های مورد نیاز جمع آوری گردید. یافته های حاصل از مطالعات اسنادی و مطالعات پیشین، نشان می دهد که در مجموع می توان متغیرهای ابهام نقش، احساس بی هنجاری، احساس بی اعتمادی، گران باری نقش، بیگانگی از کار، عدم تکریم ارباب رجوع و تعارض نقش را به عنوان ابعاد و شاخص های آسیب های فرهنگی کارکنان برشمرد.
6
English Abstract: 6