چکیده فارسی: معرفت شناختی از جمله مباحث بسیار مهم و مبنایی در بنیان نهادن هر گونه نظام فکری، سازمان و نهادی می باشد. توجه و اهتمام بدین مهم در روابط عمومی نیز جایگاه ویژه ای دارد لذا در این مقاله تلاش شده است که چگونگی رسیدن به الگوی مناسب در روابط عمومی از طریق ضرورت و چگونگی بررسی مبانی معرفت شناختی آن مورد توجه قرار گیرد؛ و نهایتاً به این نتیجه می رسیم که برای دست یابی به الگوی برتر در روابط عمومی، بایستی روش گفتگوی متقاعد کننده یا همان شیوه گفتگوی سقراطی را مد نظر قرار دهیم تا در پناه این اصل و اصل احترام متقابل به همه اهداف و خواسته های خود در روابط عمومی دست یابیم.
2
English Abstract: 2