نویسندگان:
سعیده کارگر1 .1دانشجوی کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی، گروه روانشناسی، واحد شیراز، دانشگاه آزاد اسلامی، شیراز، ایران.
چکیده فارسی: در این مقاله به موضوع روابط عمومی و نقش آن در ایجاد تفاهم و گفتگو پرداخته شده است . ابزارهای روابط عمومی برای تحقق گفتگو و تفاهم شامل ارتباطات سیاسی، جامعه مدنی، عرصه عمومی و افکار عمومی می باشد. براین اساس روابط عمومی می تواند یک ارتابط دو سویه برقرار کند.روابط عمومی برای ایجاد تفاهم و گفتگو نیازمند داشتن اطلاعات و شناخت از عملکردهای پیشین واحد روابط عمومی است. نخستین کاری که یک روابط عمومی پیش از پذیرفتن مسئولیت، باید انجام دهد،کسب اطلاعات و شناخت جامع از فعالیتها و عملکردهای واحد روابط عمومی است. روابط عمومی یکی از ضروری ترین و حیاتی ترین بخش های هر سازمان است که به فعالیت می پردازد و هدفش ایجاد کانالهای ارتباطی در درون و بیرون مجموعه است.
13
English Abstract: 13