نویسندگان:
لیلا چرایی1 .1دانشجوی دکتری مشاوره خانواده ، واحد سنندج، دانشگاه آزاد اسلامی، سنندج، ایران.
چکیده فارسی: در این مقاله کوشش شده است تا با استفاده از نظرات و اندیشه های بیش از ده تن از صاحبنظران و متخصصان امر تبلیغات، تحول این پدیده مورد بحث و بررسی قرار گرفت تا از این طریق بتوان به یک رویکرد منطقی و مناسب دست یافت. آراء و نظرات اندیشمندان تبلیغات بدین لحاظ حائز اهمیت می باشد که براساس آن می توان به نوعی تجزیه و تحلیل براساس ماموریتهای محوله در سازمان دست زد. در حقیقت این مقاله سیر تحول تبلیغات را از چهارصد سال قبل از میلاد تا عصر حاضر مورد بحث و بررسی قرار داده است تا بتوان با مرور آن مقاطع زمانی و مکانی این پدیده علمی را مورد شناسایی قرار داد.
9
English Abstract: 9