نویسندگان:
لیلی پناغی1 ، صدیقه روستایی2 ، راضیه زارعی3 ، مرضیه خواجویی نژاد4 ، عصمت محمدی5 ، جهت بهشتی پور6 .1گروه سلامت خانواده، پژوهشکده خانواده دانشگاه شهید بهشتی
2کارشناسی رشد و پرورش کودکان دبستان و پیش از دبستان، دانشگاه علوم توانبخشی و سلامتاجتماعی
3کارشناسی روانشناسی عمومی، پیام نور خرامه
4کارشناسی فناوری دانشگاه مخابرات
5کارشناسی نقاشی، دانشگاه آزاد اسلامی شیراز
6کارشناسی زبان انگلیسی، دانشگاه آزاد اسلامی فسا
چکیده فارسی: پژوهش حاضر با هدف بررسی میزان اثربخشی آموزش مهارتهای ارتباطی از منظر اسلام و روانشناسی ، بر سلامت رواندر گروهی از دانشجویان دختر مورد بررسی قرار گرفت روش پژوهش از نوع نیمه آزمایشی به صورت پیش آزمون و پسآزمون با گروه گواه است جامعه ی آماری این پژوهش را کلیه دانش پژوهان دختر موسسه آموزش عالی فاطمیهشیرازتشکیل داده بود نمونه آماری مورد پژوهش ۴۶ نفر دختر دانشجو موسسه آموزش عالی فاطمیه شیراز بود آزمودنیها پس از گماردن تصادفی، به دو گروه آزمایش و کنترل تقسیم شدند و پرسشنامه سلامت روانی گلدبرگ و هیلر،۱۹۷۹ در دو مرحله پیش آزمون و پس آزمون بر روی آنها اجرا شد یافته ها نشان داد که با کنترل پیش آزمون بیندانشجویان دختر گروه های آزمایش و گروه گواه از لحاظ سلامت روان در زمینه نشانگان جسمانی، اضطراب، اختلال درعملکرد اجتماعی و افسردگی تفاوت معنی داری وجود دارد ۰ ۰۱ > p، بنابراین، آموزش مهارتهای ارتباطی از منظراسلام و روانشناسی ، موجب افزایش سلامت روان در دانش پژوهان می گردد