نویسندگان:
لیلی پناغی1 ، مرضیه خواجویی نژاد2 ، عصمت محمدی3 ، صدیقه روستایی4 ، راضیه زارعی5 ، جهت بهشتی پور6 .1گروه سلامت خانواده، پژوهشکده خانواده دانشگاه شهید بهشتی
2کارشناسی فناوری دانشگاه مخابرات
3کارشناسی نقاشی، دانشگاه آزاد اسلامی شیراز
4کارشناسی رشد و پرورش کودکان دبستان و پیش از دبستان، دانشگاه علوم توانبخشی و سلامتاجتماعی
5کارشناسی روانشناسی عمومی، پیام نور خرامه
6کارشناسی زبان انگلیسی، دانشگاه آزاد اسلامی فسا
چکیده فارسی: پژوهش حاضر با هدف بررسی میزان اثربخشی آموزش مهارتهای ارتباطی از منظر اسلام و روانشناسی ، بر سلامت رواندر گروهی از دانشجویان دختر مورد بررسی قرار گرفت روش پژوهش از نوع نیمه آزمایشی به صورت پیش آزمون و پسآزمون با گروه گواه است جامعه ی آماری این پژوهش را کلیه دانش پژوهان دختر موسسه آموزش عالی فاطمیهشیرازتشکیل داده بود نمونه آماری مورد پژوهش ۴۶ نفر دختر دانشجو موسسه آموزش عالی فاطمیه شیراز بود آزمودنیها پس از گماردن تصادفی، به دو گروه آزمایش و کنترل تقسیم شدند و پرسشنامه سلامت روانی گلدبرگ و هیلر،۱۹۷۹ در دو مرحله پیش آزمون و پس آزمون بر روی آنها اجرا شد یافته ها نشان داد که با کنترل پیش آزمون بیندانشجویان دختر گروه های آزمایش و گروه گواه از لحاظ سلامت روان در زمینه نشانگان جسمانی، اضطراب، اختلال درعملکرد اجتماعی و افسردگی تفاوت معنی داری وجود دارد ۰ ۰۱ > p، بنابراین، آموزش مهارتهای ارتباطی از منظراسلام و روانشناسی ، موجب افزایش سلامت روان در دانش پژوهان می گردد