نویسندگان:
احمدرضا کیانی چلمردی1 ، فریبا شهابی2 ، امین ملازهی3 ، حسین دامنی4 .1گروه مشاوره، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه محقق اردبیلی
2دانشجوی کارشناسی دانشگاه فرهنگیان پردیس رسالت واحد ایرانشهر رشته آموزش ابتدایی
3دکتری تخصصی برنامه ریزی درسی، گروه علوم تربیتی، دانشکده روانشناسی و علومتربیتی، دانشگاه فرهنگیان، زاهدان، ایران
4دکتری مدیریت آموزشی، گروه علوم تربیتی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاهفرهنگیان، زاهدان، ایران
چکیده فارسی: خانواده ها در جوامع گوناگون همیشه تمایل دارند فرزندانی موفق و کوشا در عرصه های علمیداشته باشند، اما در این راه ممکن است با مشکلاتی از جمله اختلال های یادگیری تحصیلیروبرو شوند دانش آموزان دارای اختلال یادگیری با پیشرفت کمی در حوزه تحصیلی همراههستند بخاطر همین موضوع ممکن است برچسب های گوناگونی از طرف همسالان و افراددیگر برای توصیف دانش آموزان باهوش که دچار مشکلات یادگیری هستند، به کار رود هدفاز این پژوهش شناخت دانش آموزان دارای اختلال خواندن و کمک جهت درمان این اختلالمی باشد این تحقیق از نوع کیفی می باشد که از روش کتابخانه ای استفاده شده است باتوجه به یافته ها اختلال خواندن در پسران بیشتر از دختران می باشد