نویسندگان:
مریم نیکخواه دلشاد1 ، ناهید نامور2 ، احترام ارجمند مزیدی3 ، سعید ارجمند مزیدی4 ، حبیب نکوئیان5 .1گروه مشاوره، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه تهران
2کارشناسی علوم تربیتی دانشگاه شیراز
3ارشد علوم تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی فسا
4لیسانس علوم تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی فسا
5ارشد علوم تربیتی دانشگاه شیراز
چکیده فارسی: اختلال در یک یا چند فرایند ذهنی یا درس آموزشگاهی که دلیل آن را باید فقر عاطفی، محیطی و سیستمعصبی، مغز و گیرنده های حسی جستجو کرد؛ اما میزان این مشکل به لحاظ کمی در حدی نیستند که دربیماری های سیستم عصبی، مغز و فقط عاطفی تعریف شده، قرار بگیرند را اختلالات یادگیری گویند هدف ازانجام این پژوهش ارائهی راهکارهایی برای کاهش مشکلات املایی است در این زمینه سعی شده است مشکلاتاملایی دانش آموز کلاس سوم نوید برطرف شود و اصول اولیه ی املاء را رعایت کند برای این منظور بعد ازمشاهده ی مشکل نوید،دانش آموز مذکور،موجود پرداخته شده است بعد از آگاهی از مسئله ی به بررسی شواهد مربوط با مسئله ی مطالعاتی جهت چگونگی رفع آن انجام شد؛ سپس راهکارهایی را اتخاذ کرده و آن را به مرحله ی اجرا درآودم بعداز گذشت چند جلسه، پیشرفت در وضعیت درسی دانشآموز مشاهده شد و مشکلش تا حدودی برطرف گردید