نویسندگان:
محمد علی مظاهری1 ، سروه رضایی2 ، چیمن حسن زاده3 ، سیران بایزیدی4 ، نازدار عزیزی5 .1گروه روانشناسی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی
2کارشناسی علوم تربیتی، آموزگار ابتدایی،آموزش و پرورش، بوکان
3کارشناسی علوم تربیتی، آموزگار ابتدایی،آموزش و پرورش، بوکان
4کارشناسی علوم تربیتی، آموزگار ابتدایی،آموزش و پرورش، بوکان
5کارشناسی علوم تربیتی، آموزگار ابتدایی،آموزش و پرورش، بوکان
چکیده فارسی: برنامه درسی آموزش و ارتقای سلامت در بهبود و توسعه فرهنگ بهداشتی دانش آموزان اهمیت بسیاری دارد هدف اینپژوهش ارزیابی متون کتب درسی دانش آموزان پایه دوم ابتدایی با نگرش به آموزش بهداشت بود پژوهش حاضر بارویکرد کیفی و از نظر گردآوری اطلاعات به صورت مطالعه توصیفی تحلیلی و به روش تحلیل محتوا انجام شد جامعهآماری این پژوهش نیز شامل کتب درسی پایه دوم ابتدایی در سال تحصیلی ۱۴۰۳ ۱۴۰۲ می باشد واحد تحلیل نیزشامل تمام صفحات بود که برای تجزیه و تحلیل داده های حاصل از روش آمار توصیفی استفاده شد یافته ها نشانن میدهد درس فارسی بیشترین تاکید را بر سلامت روانی و جسمی دارد قرآن سلامت معنوی را بیشتر مورد توجه قرار دادهعلوم بر محیط زیست توجه دارد