نویسندگان:
خدیجه شیرالی نیا1 ، محمدامین احمدی2 ، نگین احمدی3 .1گروه مشاوره، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه شهید چمران اهواز
2دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی، دانشگاه ازاد اسلامی واحد ایلام آموزگار ابتدایی استان ایلام
3کارشناس علوم تربیتی، مدیریت پیش دبستانی در استان ایلام
چکیده فارسی: این مقاله مروری به بررسی اصول و روش های مدیریت آموزشی در مراکز پیش دبستانی می پردازد با توجه به اهمیتبالای آموزش در دوره پیش دبستانی، مدیریت آموزشی در این مراکز نقش کلیدی در بهبود کیفیت آموزش و پرورشدارد در این مقاله، مسئله مورد بررسی شامل شناسایی چالش ها و مسائلی است که در مدیریت آموزشی در مراکز پیشدبستانی وجود دارد، مانند مدیریت منابع و تدوین برنامه های آموزشی برای این مرور، روش پژوهش مبتنی بر مطالعهتحلیلی از منابع مرتبط، شامل مقالات علمی و کتب مرجع، استفاده شده است نتایج این مقاله نشان می دهد که مدیریتآموزشی مناسب در مراکز پیش دبستانی می تواند بهبود قابل توجهی در فرایند آموزش و پرورش داشته باشد استفاده ازرویکردها و استراتژی های مناسب، فناوری های آموزشی و توسعه حرفه ای مدیران می تواند به بهبود کیفیت آموزش وپاسخگویی به نیازهای آموزشی کودکان کمک کند این مقاله مروری منبع مفیدی برای افراد و متخصصانی است که درزمینه مدیریت آموزشی و پرورش در مراکز پیش دبستانی فعالیت می کنند و به بهبود فرایند آموزش و پرورش کودکانعلاقه مندند