نویسندگان:
محمد روشن1 ، آسیه اکبری2 .1گروه حقوق خانواده، پژوهشکده خانوده، دانشگاه شهید بهشتی
2آموزگار مدرسه اتیسم مهرآفرین شهر اصفهان
چکیده فارسی: پژوهش حاضر با هدف چگونگی افزایش یکی از کارکردهای اجرایی میزان توجه و تمرکز کودک طیف اتیسمانجام شد روش پژوهش نیمه آزمایشی با پیش آزمون، پس آزمون بود جامعه آماری این پژوهش، دانش آموزانمبتلا به اختلال اتیسم شهر اصفهان در سال ۱۴۰۲ بود ابزار گردآوری اطلاعات در این پژوهش پرسشنامهدرجه بندی رفتاری کارکردهای اجرایی جیویا و همکاران ۲۰۰۰ و مشاهده بود دادههای مربوطه با استفاده ازروش تحلیل کواریانس انجام شد نتایج نشان داد که اتاق تاریک و برنامه آموزشی تحلیل رفتار کاربردی بربهبود کارکردهای اجرایی توجه و تمرکز دانش آموز تاثیر دارند و سبب افزایش توجه و تمرکز دانش آموزشدند