نویسندگان:
مهشید نیک نژادی1 ، حمیدرضا بهمنی نیا2 ، محمد غلامی قولنجی3 ، فرحان نادری دده ساقی4 .1گروه روانشناسی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد اصفهان (خوراسگان)
2آموزگار منطقه انزل ارومیه
3آموزگار منطقه انزل ارومیه
4آموزگار منطقه انزل ارومیه
چکیده فارسی: همانطور که می دانیم آموزش و پرورش و در حقیقت سیستم تعلیم و تربیت در همه کشور ها از دیرباز مورد توجه بودهاست و این سیستم ضامن آینده یک کشور است، بنابراین باید توجه کافی به تمامی ابعاد آن وجود داشته باشد اینسیستم اجزای مختلفی را دارا می باشد دانش آموزان را می توان مهم ترین جزء این سیستم دانست و باید چالش ها وموانع بر سر آن را برطرف کنیم تا به یک سیستم مناسب دست پیدا کنیم یکی از این چالش ها بحث اختلالات یادگیریاست که در برخی از دانش آموزان وجود دارد این اختلالات مانع یادگیری صحیح می شود در مقاله حاضر به بررسی ۳اختلال یادگیری نارسا نویسی، نارساخوانی و اختلال یادگیری ریاضی پراخته می شود و سپس تاثیر موسیقی بر درمان هرکدام از آنها پرداخته شده است روش کار در این پژوهش به صورت مروری است که در آن با مطالعه منابع موجود در اینزمینه از جمله کتب و مقالات، مطالب گردآوری شده اند نتیجه این است که موسیقی تاثیر مثبتی بر درمان اختلال هاینارسانویسی، نارساخوانی و اختلال در ریاضی دارد و معلمان و مختصصان گرامی در این حوزه، می توانند به موسیقی بهعنوان یکی از گزینه های درمان اختلالات یادگیری نگاه کنند