نویسندگان:
محمد عالم زاده1 ، الهه البرز2 ، زینب برادران شاهرودی3 .1استادیار گروه حقوق دانشگاه آزاد قائم شهر
2کارشناس اداره کل آموزش دانشکده علوم پزشکی مشهد، کارشناسی ارشد رشته مدیریت دولتی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد
3کارشناسی ارشد رشته مدیریت دولتی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد
چکیده فارسی: مقدمه: گردشگری به عنوان فعالیتی اقتصادی با منافع بسیار در بهبود کیفیت زندگی ساکنان مناطق مختلف در زمینه اشتغال، درآمد، پارامتری مهم در توسعه محسوب می شود شهر مشهد با توجه به وجود بارگاه مطهر رضوی و وجود تعداد زیاد گردشگر خارجی و بیمارستان های دولتی و خصوصی و تخصص های مختلف قلب، چشم، اطفال و یکی از مراکز جذب گردشگر و به عبارتی قطب گردشگری مذهبی درمانی در ایران می باشد امروزه در صنعت گردشگری باید از تبلیغات به عنوان مهم ترین ابزار به صورت حرفه ای استفاده کرد، زیرا موفقیت تبلیغ در ارائه ارزش های هر کشور مبتنی بر درک صحیح و حرفه ای از تبلیغات و ارزش های آن است یکی از ارکان مهم تبلیغات رسانه های تبلیغاتی است که در میزان تاثیر تبلیغات بر مخاطب از اهمیت ویژه ای برخوردار است و استفاده درست از آن باعث افزایش تاثیر پیام می شود برای موفقیت در تبلیغات گردشگری بین الملل به علت پراکندگی مخاطبان در سرتاسر جهان شبکه های مجازی از اهمیت خاصی برخوردار است و انتخاب صحیح آنها در موفقیت تبلیغات جهانگردی نقش مهمی دارد روش پژوهش: پژوهش حاضر مبتنی بر تحقیقی از نوع توصیفی است و ابزار جمع آوری آن به روش کتابخانه ای می باشد نتیجه گیری: نتایج این بررسی می تواند در بخش های تبلیغات، بازاریابی، روابط عمومی و سیاست گذاری های سازمان جهانگردی و میراث فرهنگی جهت انجام فعالیت های ترفیعی و برنامه ریزی های مناسب و نهادها و موسسات وابسته به این سازمان و همچنین محققین صنعت توریسم و گردشگری مورداستفاده قرار بگیرد