نویسندگان:
فریبا مرادی عباس آبادی1 ، زهرا میرزایی2 ، سمیه محمدی3 ، کبری کاظمی اقدام4 ، سمیه آرموئیان5 .1دانشجوی روانشناسی عمومی، دوره دکترا، واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
2کارشناسی علوم تربیتی گرایش مدیریت و برنامه ریزی آموزشی از دانشگاه پیام نور شهرری استان تهران
3کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی دانشگاه آزاد اسالمی اسالمشهر
4کارشناسی علوم تربیتی از دانشگاه خوارزمی واحد کرج
5کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی از دانشگاه آزاد واحد گرمسار
چکیده فارسی: آموزش اثرگذار با استفاده از بازیهای آموزشی میتواند روشی جذاب و موثر برای یادگیری دانشآموزان باشد بازیهای آموزشی فرصتی را برای مشارکت فعال دانشآموزان فراهم میکنند آنها میتوانند به صورت فعال در فرآیند یادگیری شرکت کنند، سواالتی را مطرح کنند، با سایر دانشآموزان همکاری کنند هدف ازانجام این تحقیق بررسی آموزش اثرگذار با بازی های آموزشی مناسب بود این مطالعه به روش کتابخانهای و از نوع طرحهای مروری است؛ که در تیترهای فرعی به بررسی آموزش اثرگذار با بازی های آموزشی مناسبمیپردازد در نتیجه میتوان اینگونه بیان کرد که بازیهای آموزشی معموال به دانشآموزان انگیزه و رضایتبیشتری نسبت به روشهای سنتی یادگیری میدهند این بازیها به دانشآموزان امکان میدهند تا در یادگیری خود پیشرفت کنند و پیروزیهای کوچک را تجربه کنند که به افزایش اعتماد به نفس و انگیزه آنها کمک میکند در نهایت، برای اثرگذاری موثر با بازیهای آموزشی، مهم است که بازیها به درستی طراحیشوند و با هدفگذاری مناسب برای هر موضوع آموزشی استفاده شوند همچنین، تنوع و تعداد مناسب بازیها نیز اهمیت دارد تا دانشآموزان با تجربههای متنوع آموزشی مواجه شوند