نویسندگان:
معصومه یزدانی پور1 ، فاطمه شجری2 ، محمد روحی قاسم خیلی3 ، سهیلا افشاری4 ، الهام فرهمند علی آباد5 .1دانشجوی کارشناسی ارشد روانشناسی و آموزش افراد با نیازهای خاص، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران
2کارشناسی کامپیوتر دانشگاه پیام نور ساری
3۱ کارشناسی مهندسی تکنولوژی الکترونیک موسسه آموزش عالی صنعتی قائم
4کارشناسی مهندسی کامپیوتر دانشگاه پیام نور یاسوج
5دانشجوی کارشناسی ارشد طراحی پارچه و لباس دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد یزد
چکیده فارسی: امروزه اهمیت کارآفرینی در توسعه جوامع آشکار و نقش آموزش های فنی و حرفه ای در این بخش ویژه است استفاده کنندگان از آموزش های فنی و حرفه ای با توجه به مهارتی که ناشی از آموزش است و تجربه عملی کار را در محیط آموزشی انجام می دهند، وضعیت مطلوب تری نسبت به شغل دارند هدف از انجام این تحقیق بررسی آموزش کارآفرینی در مدارس و رویکردهای اشتغالزایی در هنرستان ها بود این مطالعه به روش کتابخانه ای و از نوع طرح های مروری است؛ که در تیترهای فرعی به بررسی کارآفرینی در مدارس و اشتغالزایی در هنرستان ها می پردازد در نتیجه می توان این گونه بیان کرد که در امر آموزش کارآفرینی، محتوای کتب درسی، نحوه برنامه درسی و همچنین معلمان و مولفان باید از آموزشهای نوین برخوردار باشند همچنین در آموزش کارآفرینی باید به یادگیری کسب و کار، مهارت صحبت کردن، مهارتهای تفکر، مهارت خلاقیت، مهارتهای تحقق توجه داشت تا امکان مشارکت دانش آموزان در جریان تدریس فراهم آید آموزشهای فنی حرفه ای بر توسعه مهارت کارآفرینی فراگیران در زمینه خلاقیت و توفیق طلبی آنها تاثیر دارد همچنین آموزشهای فنی حرفه ای بر توسعه مهارت کارآفرینی فراگیران تاثیر دارد؛ بنابراین آموزشهای فنی و حرفه ای می تواند در ایجاد آمادگی برای کارآفرینی موثر باشد و شرایط و بستر مناسب را برای نوآوری و خلاقیت های فرد ی و اجتماعی فراهم نماید