نویسندگان:
ماندانا پیریائی1 ، بهروز احمدنیا2 ، یعقوب مقدسی3 ، اکرم ظفری روزبهانی4 ، ملک ناز محبی5 .1دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین
2کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی دانشگاه آزاد واحد کرمانشاه
3سطح ۲ علوم حوزوی، حوزه علمیه امام صادق ع بروجرد
4کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی دانشگاه آزاد زنجان
5کارشناسی ارشد روانشناسی مثبت گرا اسلامی دانشگاه آزاد واحد ابهر
چکیده فارسی: اختلال در یک یا چند فرایند اساسی روانشناختی که در فهم یا کاربرد زبان گفتاری یا نوشتاری ایجاد مشکل کرده و ممکن است به صورت توانایی ناقص در گوش دادن، فکر کردن، صحبت کردن، خواندن، نوشتن، هجی کردن کلمات یا محاسبات ریاضی، ظاهر گردد مفهوم اختلال یادگیری برای این متخصصان به معنای آن بوده است که کودک دارای هوشبهری در حد طبیعی بوده است و لیکن توانایی لازم برای جریان انداختن اطلاعات زبانی به ویژه خواندن و نوشتن را نداشته باشد هدف از انجام این تحقیق بررسی اختلالات در یادگیری آموزشی می باشد این مطالعه به روش کتابخانه ای و از نوع طرح های مروری است؛ که در تیترهای فرعی به اختلالات در یادگیری آموزشی می پردازد با توجه به مطالب بیان شده اینگونه برداشت می شود که کودکان ناتوان یادگیری دچار اشکال در تمرکز، توجه و حواس هستند و به عبارت دیگر کیفیت رشد در کسب دقت و توجه عادی دچار تاخیر یا وقفه شده است در اینکه کودکان حواسشان زود پرت می شود و قادر نیستند توجه خود را به محرک اصلی برای مدتی معطوف کنند شکی نیست ولی علت تاخیر یا وقفه دقت و توجه در این فرضیه معلوم نیست