نویسندگان:
محمدرضا جلالی1 ، الهام علیزاده2 ، سهیلا باسامی3 ، شکوفه موسوی4 ، راضیه باغی پور گت کلا5 .1استادیار گروه روانشناسی، دانشگاه بینالمللی امام خمینی (ره)، قزوین، ایران
2کارشناسی آموزش ابتدایی دانشگاه آزاد اسلامی آبدانان
3کارشناسی آموزش ابتدایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام
4کارشناسی علوم تربیتی گرایش مدیریت و برنامه ریزی دانشگاه پیام نور رینه
5کارشناسی علوم تربیتی گرایش مدیریت آموزشی دانشگاه پیام نور رینه
چکیده فارسی: هدف از انجام این تحقیق بررسی ارتباط بین رهبری تحصیلی معلمان و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان بود این مطالعه به روش کتابخانه ای و از نوع طرح های مروری است؛ که در تیترهای فرعی به بررسی ارتباط بین رهبری تحصیلی معلمان و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان می پردازد در نتیجه می توان این گونه بیان کرد که رهبری تحصیلی معلمان و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ارتباط مستقیم و مهمی دارند رهبری تحصیلی معلمان به معنای رهبری و هدایت دانش آموزان در فرایند یادگیری و پیشبرد تحصیلی آن ها است رهبری تحصیلی معلمان می تواند دانش آموزان را الهام بدهد و انگیزه آن ها را برای یادگیری افزایش دهد با استفاده از رهبری تحصیلی مثبت و پشتیبانی، معلمان می توانند به دانش آموزان نشان دهند که توانایی و قابلیت های بزرگی دارند و می توانند در فرایند یادگیری موفق باشند این الهام بخشی و انگیزش می تواند به دانش آموزان کمک کند تا بهترین نتیجه را در تحصیلات خود بدست آورند در نتیجه، رهبری تحصیلی معلمان می تواند ارتباط مستقیم و مهمی با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان داشته باشد با الهام بخشی، تعیین اهداف و راهبرد ها، فراهم کردن محیط های یادگیری مناسب و تشویق و تعلق، معلمان می توانند به دانش آموزان کمک کنند تا در مسیر پیشرفت تحصیلی خود موفق باشند