نویسندگان:
غنچه راهب1 ، محمد رمضان زاده2 ، مرضیه ابرومندفر3 ، حامد بروشان4 ، رضا ذبیحی نژاد5 .1گروه مددکاری اجتماعی، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی
2کارشناسی آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی
3کارشناسی زبان و ادبیات فارسی دانشگاه پیام نور گچساران
4کارشناسی ارشد ژنتیک و به نژادی گیاهی دانشگاه ارومیه
5کارشناسی ارشد حقوق دانشگاه پیام نور ایلام
چکیده فارسی: هدف از انجام این تحقیق بررسی ارتباط بین سبک های تدریس معلمان و مشارکت فعالیت های درسی دانش آموزان بود این مطالعه به روش کتابخانه ای و از نوع طرح های مروری است؛ که در تیترهای فرعی به بررسی ارتباط بین سبک های تدریس معلمان و مشارکت فعالیت های درسی دانش آموزان می پردازد در نتیجه می توان این گونه بیان کرد که سبک های تدریس معلمان و مشارکت فعالیت های درسی دانش آموزان به طور مستقیم با یکدیگر مرتبط هستند سبک های تدریس معلمان می تواند تاثیر قابل توجهی بر مشارکت فعالیت های درسی دانش آموزان داشته باشد و برعکس، مشارکت فعالیت های درسی دانش آموزان می تواند تاثیری بر سبک تدریس معلمان داشته باشد سبک تدریس معلمان، از جمله نحوه ارائه مطالب، استفاده از روش های تدریس متنوع، ایجاد فضای یادگیری خلاق و تعاملی و ارزیابی روشن، می تواند تاثیر قابل توجهی بر مشارکت فعالیت های درسی دانش آموزان داشته باشد یک معلم که از روش های تدریس مبتنی بر مشارکت استفاده کند و فرصت های برای تعامل و همکاری بین دانش آموزان را فراهم کند، می تواند مشارکت و تعامل دانش آموزان را بهبود بخشد همچنین، ارزیابی مناسب و فعالیت های کاربردی و عملی از دیگر عواملی هستند که می توانند به افزایش مشارکت فعالیت های درسی دانش آموزان کمک