نویسندگان:
فاطمه هاشمی1 ، فائزه محمدی2 .1کارشناسی ارشد پژوهشگری علوم اجتماعی دانشگاه الزهرا
2کارشناسی ادبیات زبان انگلیسی دانشگاه آزاد اسلامی اراک
چکیده فارسی: ارزیابی تاثیر برنامه های آموزشی بر توانمندی های ابتکاری دانش آموزان می تواند به عنوان یک ابزار مهم در فرآیند ارزیابی عملکرد آموزشی مورد استفاده قرار گیرد ارزیابی می تواند به ما کمک کند تا بفهمیم که آیا برنامه های آموزشی ما به دانش آموزان ابتکار و خلاقیت می آموزند و در صورت لزوم تغییرات و بهبودهای لازم را اعمال کنیم هدف از انجام این تحقیق ارزیابی تاثیر برنامه های آموزشی بر توانمندی های ابتکاری دانش آموزان بود این مطالعه به روش کتابخانه ای و از نوع طرح های مروری است؛ که در تیترهای فرعی به ارزیابی تاثیر برنامه های آموزشی بر توانمندی های ابتکاری دانش آموزان می پردازد در نتیجه می توان این گونه بیان کرد که با استفاده از روش های مناسب و استفاده از ابزارها و روش های مورد قبول در پژوهش های علمی، می توان به نتایج قابل قبولی درباره تاثیر برنامه های آموزشی بر توانمندی های ابتکاری دانش آموزان دست یافت در کل، برای ارزیابی تاثیر برنامه های آموزشی بر توانمندی های ابتکاری دانش آموزان، می توان از ترکیب متدهای مختلفی مانند پرسشنامه ها، مشاهده، پروژه ها، گزارش ها، نمونه کارها و مصاحبه ها استفاده کرد این روش ها می توانند به ما کمک کنند تا توانمندی های ابتکاری دانش آموزان را بهبود بخشیم