نویسندگان:
رضوان مسعود میدانچی1 ، زهرا افتخاری2 ، آرزو چوپانی3 ، نیلوفر خسروی4 .1دانشجوی دکترا روانشناسی عمومی، واحد بروجرد، دانشگاه آزاد اسلامی، بروجرد، ایران
2کارشناسی آموزش ابتدایی دانشگاه آزاد اسلامی نورآباد ممسنی
3کارشناسی علوم تربیتی دانشگاه سید جمال الدین اسدآبادی همدان
4کارشناسی آموزش ابتدایی دانشگاه آزاد اسلامی نورآباد ممسنی
چکیده فارسی: معلمان به عنوان انسان هایی که همیشه تلاش کردهاند تا بهترین شاگردان را تربیت کنند در طول تاریخ با انتظارات و خواستههای بسیار متنوعی از سوی جامعه، خانوادهها و شاگردان مواجه بودهاند که همگی جهت بهبود کیفیت و ارتقاء یادگیری دانشآموزان بوده است و ایشان نیز در پاسخ به این خواستهها سعی در ایجاد یادگیری مداوم در کلاس و خارج از کلاس داشتهاند اما آنچه به تجربه اثبات شده است این است که صرف تدریس معلمان به تنهایی نمیتواند تمام انتظارات را برآورده کند، بلکه مدیریت صحیح مدرسه، امکانات و تجهیزات آموزشی مطلوب، آموزشهای قبل و ضمن خدمت برای معلمان، به روز کردن اطلاعات معلمان، سازماندهی صحیح منابع انسانی، مادی و مالی مدرسه و برنامههای صحیح درسی نیز از دیگر عوامل موثر بر بهبود کیفیت و تداوم یادگیری هستند، که در این میان تلاش و سرمایهگذاری برای ارتقاء دانستههای معلمان و حرفهای کردن آنها از مهمترین عوامل به حساب میآید در این مقاله که به صورت مروری انجام گرفته است و با استناد به منابع کتابخانه ای به جمع اوری اطلاعات پرداخته است به بررسی تاثیر تدریس بر اساس اصول یاددهی و یادگیری در دانش آموزان مقطع ابتدایی می پردازیم