نویسندگان:
عسگر چوبداری1 ، مهدی براتی سده2 ، سیده فاطمه حسینی3 ، درخشان کریمی4 ، نسرین حسینی5 .1دانشجوی دکتری روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی، گروه روانشناسی آموزش کودکان استثنایی، دانشگاه علامه طباطبائی
2کارشناسی مهندسی تکنولوژی نرم افزار دانشگاه آزاد اسلامی واحد مجلسی
3کارشناسی مدیریت بازرگانی دانشگاه پیام نور واحد گچساران
4کارشناسی ادبیات فارسی دانشگاه پیام نور واحد ممسنی
5کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی دانشگاه آزاد واحد یاسوج
چکیده فارسی: هدف از انجام این تحقیق بررسی جو اجتماعی محیط آموزشی و احساس تعلق دانش آموزان به مدرسه بود این مطالعه به روش کتابخانه ای و از نوع طرح های مروری است؛ که در تیترهای فرعی به بررسی جو اجتماعی محیط آموزشی و احساس تعلق دانش آموزان به مدرسه می پردازد در نتیجه می توان این گونه بیان کرد که تمام تلاش نظام تعلیم و تربیت به فرهنگ سازی و نهادینه کردن توجه به سلامت جسمانی و روانی در بین دانش آموزان معطوف است مدیران و مسئولان با ایجاد جو اجتماعی مثبت در محیط آموزشی و با استفاده بهینه از وسایل آموزشی و کمک آموزشی می توانند باعث غنی سازی محتوای آموزش و ارتقای تعلق خاطر به مدرسه در دانش آموزان شوند مدیران مدارس با ایجاد ساختاری در راستای آرام سازی محیط آموزشی می توانند نه تنها یک نقش حیاتی برای فهم رفتارهای مثبت آموزشی ایجاد کرده همچون پیشرفت تحصیلی، انگیزش و اشتیاق به درس و تعلق خاطر در مدرسه را پایه گذاری کنند همچنین برای هدایت درست دانش آموزان و سیاست های سند تحول آموزش وپرورش در سازمان ها نیز نقش مهمی ایفا خواهند کرد