نویسندگان:
علی قره داغی1 ، مجید جشیره2 ، محدثه نخعی مقدم3 ، سمیرا جاوید4 ، حمیرا یوسف زهی5 ، زاهد پیکو6 .1گروه علوم تربیتی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه تبریز، تبریز، ایران
2مدرس دانشگاه آزاداسلامی واحدچابهار
3دانشجوی کارشناسی رشته آموزش ابتدایی دانشگاه آزاداسلامی واحدچابهار
4دانشجوی کارشناسی رشته آموزش ابتدایی دانشگاه آزاداسلامی واحدچابهار
5دانشجوی کارشناسی رشته آموزش ابتدایی دانشگاه آزاداسلامی واحدچابهار
6دانشجوی کارشناسی رشته آموزش ابتدایی دانشگاه آزاداسلامی واحدچابهار
چکیده فارسی: پژوهش حاضر به دنبال بررسی رابطه بین عزت نفس و افکار غیر منطقی در دانش اموزان دبیرستانی شهرچابهار می باشد فرضیه هایی که به معرض ازمایش گذاشته شده اند عبارتند از:۱ بین عزت نفس و افکار غیر منطقی رابطه وجود دارد ۲ بین عزت نفس با ضرورت تاثیر و حمایت از جانب دیگران وجود دارد ۳ بین عزت نفس با انتظار بیش از حد از خود رابطه وجود دارد ۴ بین عزت نفس با تمایل به سرزنش رابطه وجود دارد ۵ بین عزت نفس با واکنش به ناکامی رابطه وجود دارد گروه نمونه این پژوهش شامل ۵۰نفر از دانش اموزان دبیرستانی دخترانه شهرچابهاربه صورت تصادفی انتخاب شدند و روی انها پرسشنامه عزت نفس و باور های غیر منطقی انجام شد که پس از ان از روش اماری ضریب همبستگی پیرامون استفاده شد که نتیجه به دست امده نشان می دهد که بین عزت نفس و تمایل به سرزنش در بین دانش اموزان رابطه وجود ندارد همچنین بین عزت نفس و واکنش به ناکامی در بین دانش اموزان رابطه وجود ندارد