نویسندگان:
مهناز مهرابی زاده هنرمند1 ، تاج الدین کلانتری2 .1دانشگاه شهید چمران اهواز
2کارشناسی ارشد ریاضی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم آباد
چکیده فارسی: حدود ۶ درصد از دانش آموزان ابتدایی با اختلال یادگیری ریاضی ابتدایی دست و پنجه نرم می کنند این دانش آموزان، کسانی هستند که با داشتن هوش طبیعی و قدرت بینایی و شنوایی مناسب، دچار مشکلات یادگیری ریاضی ابتدایی هستند اگر اطرافیان کودک درک درستی از این اختلال نداشته باشند، ممکن است او را کندذهن بخوانند و مشکلات او را بیشتر کنند هدف این تحقیق که با استفاده از منابع داخلی و به روش کتابخانه ای انجام شده است، بررسی علل عدم یادگیری دانش آموزان در درس ریاضی و ارائه راهکارهای مورد نیاز می باشد در این تحقیق به بررسی اختلالات یادگیری در درس ریاضی و راهکارهای مورد نیاز برای دانش آموزان و معلمان برای مقابله با این پدیده پرداخته شده است