نویسندگان:
احمد شریفی اردانی1 ، عیوض عزیزپور2 ، جعفر برقی3 ، عسگر حاتم پور4 ، یاسین حاتم پور5 ، رسول برقی6 .1دانشگاه اصفهان
2دانشجوی کارشناسی علوم تربیتی، فرهنگی شاغل استان آذربایجان شرقی
3کارشناسی روانشناسی بالینی، فرهنگی شاغل استان آذربایجان شرقی
4کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی، فرهنگی شاغل استان آذربایجان شرقی
5دانشجوی کارشناسی آموزش ابتدایی، دانشگاه فرهنگیان علامه امینی تبریز
6کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی، فرهنگی شاغل استان آذربایجان شرقی
چکیده فارسی: تجربه پژوهش حاضر با هدف آموزش بازی درمانی بر مهارتآموزی و درمان اختلالات رفتاری و هیجانی دانش آموزان دوره ابتدایی صورت گرفته که تعداد ۲۰ دانش آموز دوره ابتدایی از مدارس دوره ابتدایی منطقه هوراند در سال تحصیلی ۱۴۰۱ ۱۴۰۰ در روشی مداخله ای نیمه تجربی مورد آموزش عملی روشهای بازی درمانی گروهی به مدت سه ماه مداوم و مستمر قرار گرفتند در پایان شواهد نشان داد که آموزش عملی روشهای بازی درمانی گروهی در کاهش مشکلات رفتاری و هیجانی کودکان موثر بوده و همچنین باعث توسعه و بهبود مهارتهای ارتباطی ، افزایش شادی و سازگاری بیشتر با محیط و مسئولیت پذیری در قبال رفتار شخصی ، افزایش عزت نفس و کاهش اضطراب و افسردگی شده است همچنین خانواده و اولیای دانش آموزان نیز برای هماهنگی و همکاری بیشتر، ۲ جلسه آموزش حضوری و یک جلسه آموزش مکاتبه ای داشته اند که لزوم نقش اولیا و خانواده در کاهش مشکلات موجود در مدرسه را نشان می دهد