نویسندگان:
فرزانه کوثری1 ، رویا ابراهیمی اسدآبادی2 ، حمیدرضا ابراهیمی اسدآبادی3 .1Tarbiat Modares University
2کارشناسی ارشد، روانشناسی تربیتی، دانشگاه یزد
3کارشناسی ارشد، مدیریت دولتی، دانشگاه آزاد
چکیده فارسی: دانش آموزان به کمک بازی تجارب ارزندهای به دست می آورند در حین بازی مطالب آموختنی ، بدون فشار و با میل و رغبت فراگرفته می شود به همین دلیل برخی از مربیان دست اندرکاران تعلیم و تربیت معتقدند که هرگونه مطالب درسی را باید فقط همراه با بازی به کودکآموخت و اصولا بهتر است ساعات رسمی دروس مدارس ابتدایی را به ساعات بازی های خلاق و آموزنده تبدیل کرد بازی درمانی به تسهیل درمان اختلال یادگیری و ایجاد الگوهای جدید رفتار و تفکر کمک می کند و کودکان را قادر می سازد در زندگی روزمره انعطاف پذیرتر باشند بازی درمانی با کمک به رهایی کودکان از تجربیات و احساسات منفی که مانع یادگیری و رشد آنها می شود، به آنها این امکان را می دهد که دنیای خود را با دید مثبت تری ببینند بنابراین هدف پژوهش حاضر بررسی اثربخشی بازی بر کاهش مشکلات رفتاری کودکان دارای اختلالات یادگیری بود روش پژوهش مروری و از نوع کتابخانه ای بود مرور اسناد و مقالات معتبر نشان داد بازی بر کاهش مشکلات رفتاری کودکان دارای اختلالات یادگیری موثر است و می توان به عنوان رویکردی موثر در درمان مشکلات استفاده کرد