نویسندگان:
سیده ام البنین حسینی1 ، فاطمه افروزه2 ، سحر صفری مارگیرانی3 .1دانشکده حقوق- دانشگاه تربیت مدرس
2کارشناسی آموزش ابتدایی، دانشگاه آزاد سقز، آموزش و پرورش ناحیه ۱ استان کرمانشاه
3کارشناسی مدیریت دولتی، ارشد پیام نور کرند غرب، آموزش و پرورش گهواره، شهرستان دالاهو
چکیده فارسی: این مطالعه با هدف بررسی اثربخشی روش بهبود تعامل والد کودک از طریق بازی درمانی بر میزان یادگیری دروس مختلف در دانش اموزان کم توان ذهنی ابتدایی انجام شد پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نوع نیمه تجربی است جامعه آماری در این پژوهش را تمامی دانش آموزان کم توان ذهنی ۸ سال در مدارس استثنایی شهر کرمانشاه بودند و ۳۰ نفر به صورت تصادفی انتخاب شدند این مطالعه برای ۱۰ هفته اجرا شد بر اساس یافته های این مطالعه بر اساس یافته های این مطالعه میانگین در گروه کنترل بین پیش آزمون و پس آزمون اختلاف معنی داری مشاهده نشد با این حال، روش بهبود تعامل والد کودک از طریق بازی درمانی بر میزان یادگیری دروس مختلف در دانش اموزان کم توان ذهنی ابتدایی توانست بطور قابل توجهی میانگین نمرات درسها را بهبود بخشد و تاثیر قابل توجهی داشته باشد در مجموع، روش بهبود تعامل والد کودک از طریق بازی درمانی بر میزان یادگیری دروس مختلف در دانش اموزان کم توان ذهنی ابتدایی تاثیر دارد و میتواند برای آنها استفاده شود