نویسندگان:
مریم حسینی اصل نظرلو1 ، خلیل نعمت الهی2 ، محبوبه قائدی3 .1دانشگاه بوعلی همدان
2مربی، گروه روان شناسی، دانشگاه پیام نور، تهران ایران
3دانشجو، گروه روان شناسی، دانشگاه پیام نور، تهران ایران
چکیده فارسی: این پژوهش با هدف بررسی رابطه ی سبکهای فرزند پروری والدین و خلاقیت با رشد اخلاقیدانش آموزان دختر راهنمایی شهر ارسنجان در سال تحصیلی 93 1392 انجام شد جامعه آماری پژوهش حاضر شامل کلیه دختران راهنمایی شهر ارسنجان به تعداد 256 نفر میباشدکه بااستفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده 150 نفر به عنوان نمونه پژوهش انتخاب شدند تحقیق حاضر از نوع پژوهش کاربردی می باشد و روش پژوهش از نوع توصیفی همبستگی است ابزارهای پژوهش شامل پرسشنامه سبکهای فرزندپروری بامریند، خلاقیت تورنس و رشد اخلاقیلطف آبادی بود برای تجزیه و تحلیل دادهها ازآزمون همبستگی پیرسون استفاده شد نتایج نشان داد که، رابطه بین سبک های فرزندپروری و خلاقیت معنی دار می باشد رابطه بین سبک های فرزندپروری و رشد اخلاقی معنادار می باشد رابطه بین خلاقیت و رشد اخلاقی معنادار نبود