نویسندگان:
رزا شفیعی1 ، زهرا عاصمی2 ، سیده عاطفه حسینی یزدی3 .1دانشگاه تهران
2آموزش و پرورش شهرستان کاشمر
3دانشگاه فردوسی مشهد ، گروه روانشناسی
چکیده فارسی: هدف از مطالعه تجربی حاضر، بررسی و مقایسه روش درمان مبتنی بر نوروفیدبک، و آموزش مدیریت رفتار والدین است روش : بدین منظور 18 کودک 10 تا 12 ساله دختروپسر مبتلا به اختلال بی اعتنایی مقابله ای شهرستان کاشمر به روش نمونه گیری در دسترس، در دو گروه همگن قرارگرفتند ابزارپژوهش، مقیاس رفتاری کودکانCSI‐4 بود که در پیش آزمون پس آزمون استفاده شد یافته ها : یافته ها نشان داد که مدیریت رفتار والدین به تنهایی میتواند نشانگان اختلال را بطور معناداری کاهش دهد این کاهش در گروه دختران بیشتر از گروه پسران دیده شد نتیجه گیری : آموزش گروهی رفتاروالدین ، از میزان نشانگان اختلال بی اعتنایی مقابله ای می کاهد لذا نهادهای خانواده، تربیتی ،آموزش و پرورش ، صدا وسیما میتوانند در جهت بهبود این اختلال از این روش بهره مند شوند