نویسندگان:
مریم غنی زاده بافقی1 ، نعیمه اصحابی2 ، آسیه اسلامی کمش تپه3 ، ماهره اسلامی کمش تپه4 .1دانشکده حقوق، دانشگاه شهید بهشتی
2معلم و فرهنگی شهرستان گنبد کاووس
3معلم و فرهنگی شهرستان گنبد کاووس
4معلم و فرهنگی شهرستان گنبد کاووس
چکیده فارسی: علیرغم تاثیرات منفی آموزش از راه دور بر یادگیری و مهارت های سواد اجتماعی دانش آموزان در طول همه گیری کووید ۱۹، هنوز مزایای قابل توجهی دارد این مطالعه به بررسی آموزش از راه دور و سواد اجتماعی دانش آموزان مدارس ابتدایی در طول همه گیری کووید ۱۹ پرداخت از روش تحقیق کیفی استفاده شد: برای جمع آوری داده ها از مصاحبه ها استفاده شد و جامعه نمونه شامل شش معلم مدارس ابتدایی بود که در طول همه گیری کووید ۱۹ از آموزش از راه دور استفاده کردند این پژوهش دارای سه یافته اصلی شامل: ۱ عوامل موثر بر مهارت های سواد اجتماعی، ۲ تاثیر آموزش از راه دور بر مهارت های سواد اجتماعی و ۳ چالش های تدریس در آموزش از راه دور و تاثیر آنها بر توسعه مهارت های سواد اجتماعی است بنابراین، یافته های این مطالعه معلمان را تشویق می کند تا به دنبال فرصت هایی برای گسترش دامنه بسترهای آموزش از راه دور به منظور ترکیب فعالیت های اضافی که توسعه مهارت های سواد اجتماعی دانش آموزان را افزایش می دهد، باشند