نویسندگان:
کاظم برزگر بفرویی1 ، حنانه طبری2 .1استادیار روانشناسی تربیتی، دانشگاه یزد
2فرهنگی آموزش و پرورش
چکیده فارسی: هدف اصلی پژوهش حاضر بررسی آموزش فراگیر در مدارس ایران بود وقتی صحبت از آموزش فراگیر می شود، اتفاق نظر روشنی در این زمینه وجود ندارد آرمسترانگ و همکاران، ۲۰۱۱ برخی بر حقوق کسانی که به دلیل ناتوانی های جسمی و یا ذهنی، یعنی کودکان با نیازهای ویژه، از مطالعه جدا شده اند، تاکید می کنند لیندسی ، ۲۰۰۷ برخی دیگر تاکید می کنند که این چطور حق آموزش برای هر کودک و راهی به سوی یک سیستم دموکراتیک آموزش است کری و جونز ،۲۰۱۴ از طرف دیگر، بوث ۲۰۰۰ آن را به عنوان فرآیند افزایش مشارکت و کاهش حذف از فرهنگ، برنامه درسی و جامعه جریان اصلی تلقی می کند