نویسندگان:
رحیم بهرادفر1 ، ثریا آسیان2 ، خدیجه نامجو3 ، زینب رحمان پور4 ، کریم افکانه5 .1دانشجوی دکتری تخصصی مشاوره خانواده، دانشگاه اصفهان
2آموزگار
3آموزگار ابتدایی
4آموزگار ابتدایی
5مهندس عمران
چکیده فارسی: پژوهش حاضر به عنوان آموزش نشانه س در قالب درس پژوهی بین دانش آموزان پایه اول دبستان دخترانه ام البنین در سال تحصیلی ۱۴۰۲ ۱۴۰۳ انجام گرفت این درس پژوهی در قالب یک گروه چهار نفره اجرا شد بنا بر توافق اعضای گروه درس پژوهی حا ضر طبق مدل شش مرحله فرناندز یو شیدا ۲۰۰۴ انجام شد طبق نظر سنجی اع ضای گروه %۹۴ معتقد بودند که ن شانه س در پایه اول ابتدایی می تواند چالش برانگیز با شد پس از نگارش طرح درس ها و اجرای آنها نتایج مورد ارزیابی قرار گرفت و دریافتیم آن چه که باعث یادگیری نشانه س میشود استفاده از راهبردهایی مانند :داشتن تدریس جذاب با شعر و داستان، بودن تصویر معلم در فیلم تدریس درس، به کاربرد مبحث مورد نظر در زندگی واقعی، به وجود آوردن فضای بسیار با نشاط و رمزآلود برای ایجاد انگیزه و در این راستا پیشنهاد می شود: به تفاوت های فردی دانش آموزان توجه شود، درس پژوهی های موفق و برگزیده به مدارس ارسال شود، در صورت بودن کرونا و آموزش مجازی کلاسهایی برای توجیه معلمان برگزار شود، معاون آموزشی اداره منطقه درس پژوهی را برای تک تک معلمان توضیح دهد، با دادن تبلت به دانش آموزان کم وضاعت فرصت برابری آموزش به خصوص در دوره کرونا را ایجاد کنند