نویسندگان:
فروزان میرزایی فر1 ، الناز فرزانه2 ، راضیه دشتی3 .1کارشناسی ارشد مشاوره دانشگاه الزهرا
2دانش آموخته کارشناسی علوم تربیتی دانشگاه ارومیه ، آموزگار ابتدایی ، منطقه صومای برادوست ، ارومیه ، ایران
3دانشجوی کارشناسی ارشد رشته روانشناسی تربیتی دانشگاه آفاق، آموزگار ابتدایی ، منطقه صومای برادوست ، ارومیه ، ایران
چکیده فارسی: این پژوهش با هدف بررسی اثربخشی اثربخشی بازی درمانی بر خودکنترلی دانش آموزان ابتدایی بیش فعال شهر ارومیه اجرا شده است این مطالعه از نوع نیمه تجربی با روش طرح پیش آزمون پس آزمون با گروه کنترل بود جامعه آماری پژوهش ، دانش آموزان ابتدایی دارای اختلال بیش فعالی شهر ارومیه بودند حجم نمونه ۳۰ دانش آموز بود که با روش نمونه گیری هدفمند انتخاب و به طور تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل قرار گرفتند ابزار گردآوری دادها پرسشنامه خودکنترلی دانش آموزان بود و برای آموزش از برنامه آموزشی بازی درمانی استفاده گردید برای تحلیل دادهها از تحلیل کواریانس و نرم افزار SPSS نسخه ۲۳ استفاده شد یافته های این پژوهش نشان داد که آموزش بازی درمانی بر خودکنترلی دانش آموزان ابتدایی بیش فعال تاثیر مثبت و معناداری دارد همچنین مشخص گردید که آموزش بازی درمانی بر ابعاد خ ودکنترلی تاثیر معناداری دارد ۰۵/۰ P<