نویسندگان:
سیدهادی سیدعلی تبار1 ، فاطمه رمضانی2 ، جواد کیهان3 .1دانشگاه اصفهان
2دانشجوی کارشناسی ارشد، گروه علوم تربیتی ، واحد ارومیه ، دانشگاه آزاد اسلامی ، ارومیه ، ایران
3استادیار گروه علوم تربیتی، واحد ارومیه، دانشگاه آزاد اسلامی، ارومیه، ایران
چکیده فارسی: هدف این تحقیق تعیین اثربخشی روش جیگ ساو موضوعی بر حمایت تحصیلی و اضطراب امتحان دانش آموزان دختر پایه ششم ابتدایی شهر ارومیه در درس ریاضی بود که به روش نیمه آزمایشی انجام گرفت جامعه آماری شامل کلیه دانش آموزان دختر پایه ششم شهر ارومیه در سالتحصیلی ۱۴۰۱ ۱۴۰۰ به تعداد ۴۲۹۰ بود که ۴۰ نفر دو گروه ۲۰ نفر آزمایش و کنترل جایگزین شدند که به روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شدند برای گردآوری داده ها از بسته آموزش ۸ جلسه ای روش جیگ ساو موضوعی و پرسشنامه ی استاندارد شده حمایت تحصیلی ساندز و پلانکت ۲۰۰۵ ، اضطراب امتحان ساراسون ۱۹۷۸ استفاده شد فرضیه ها با استفاده از آنالیزواریانس یک راهه و چند راهه آزمون شدند و نتایج آزمون فرضیه ها نشان داد که روش جیگ ساو موضوعی بر افزایش حمایت تحصیلی دانش آموزان دختر پایه ششم ابتدایی شهر ارومیه در درس ریاضی تاثیر معنی داری دارد ۰۵/۰ p = روش جیگ ساو موضوعی بر کاهش اضطراب امتحان دانش آموزان دختر پایه ششم ابتدایی شهر ارومیه در درس ریاضی تاثیر معنی داری دارد ۰۵/۰ = p میزان اثربخشی روش جیگ ساو موضوعی بر اضطراب امتحان بیشتر از حمایت تحصیلی دانش آموزان دختر پایه ششم ابتدایی شهر ارومیه در درس ریاضی است