نویسندگان:
مجتبی حبیبی عسگرآباد1 ، جمشید سمیعی2 ، سمیه نیکنام منش3 .1دانشگاه شهید بهشتی
2کارشناسی علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان امام رضا ع اندیمشک
3کارشناسی روانشناسی دانشگاه آزاد فیروز آباد
چکیده فارسی: اختلال خواندن در دانش آموزان مسله ی مهمی می باشد و این نوع اختلال موجب کاهش اعتماد به نفس ، رفتار های پرخاشگرانه و افت پیشرفت تحصیلی در دانش آموز میگرددلزا اهمیت زیادی دارد که مورد بررسی قرار گیرد و راه های در مان آن مورد بررسی قرار گیرد لزا این ضرورت ایجاد گردید که در این مقاله به این بحث مهم بپردازیم اختلال خواندن به دو دسته ی مشکلات اختصاصی و غیر اختصای تقسیم می شود موثر ترین راه های در مان عبارتند از :۱ روشهای ترمیمی۲ گم گشتگی ۳ تسلط بر نماد یابی ۴ نقاشی درمان ۵ بازی درمانی ۶ موسیقی درمانی می باشد هدف از پژوهش بررسی اختلال خواندن و روش های در مان آن در دانش آموزان است روش تحقیق ، روش توصیفی تحلیلی می باشد شیوه ی جمع آوری اطلاعات تلفیقی از روش مطالعات کتابخانه ای و دیگر منابع اطلاعاتی است