نویسندگان:
منصوره اعظم آزاده1 ، فاطمه گلشنی2 .1دانشگاه الزهرا
2کارشناسی ارشد تکنولوژی آموزشی دانشگاه اراک، اراک
چکیده فارسی: پس از شیوع ویروس کووید ۱۹ در جهان و لزوم رعایت دستورات ویژه ،بهداشتی اجتماعات انسانی نیز رو به کمرنگ شدن و فاصله گرفتن نهاد دامنه دورکاریها تا مدارس گسترش یافت و آموزش از راه دور به عنوان پاسخی در برابر شرایط بوجود آمده مطرح گردید آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران شبکه شاد به عنوان برنامه رسمی کشوری با هدف پیگیری فعالیتهای آموزشی مدارس معرفی کرد حال با گذشت حدود یکسال و نیم از شروع جدی استفاده از این ،شبکه هنوز هم چالشها و مسائل عمده ای در استفاده و به کار بردن آن وجود دارد در این تحقیق تلاش شده است تا سامانه شاد مورد ارزیابی قرار گیرد جامعه آماریا این تحقیق را معلمان مقطع ابتدایی شهرستان شازند تشکیل دادند که از بین آنها ۱۸۵ نفر با استفاده از جدول مورگان انتخاب شدند و لینک پرسشنامه محقق ساخته برای جمع آوری در اختیارشان قرار گرفت در پایان نیز مشخص شد که با توجه به یافتهها نرم افزار شاد در بسیاری از مولفه های طراحی آموزشی کیفیت نامطلوبی دارد که بایستی توسط برنامه ریزان آموزش الکترونیکی آموزش و پرورش مورد توجه قرار گیرد تا در آینده بستری مناسب برای آموزش و پرورش رسمی و عمومی باشد