نویسندگان:
مرضیه نیک رخ1 ، پرتو عظیمی2 ، کبری امامی ریزی3 .1دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه
2دانشجوی کارشناسی ارشد گروه مدیریت آموزشی ، موسسه آموزشی عالی مهر اروند، آبادان، ایران
3استادیار گروه علوم تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی، ایذه، ایران
چکیده فارسی: هدف از مطالعه حاظر؛ ارزیابی ورتبه بندی شاخص های عملکرد مدیران مدارس هیات امنایی دخترانه و پسرانه دوره ابتدایی در محدوده منطقه دو کلانشهر اهواز می باشد نوع تحقیق کاربردی و براساس روش تحقیق ، توصیفی پیمایشی می باشد جامعه آماری از کلیه مدیران و معاونان و تعدادی از کارشناسان خبره اداره آموزش و پرورش ناحیه ۴و۱ شهرستان اهواز و همچنین تعدادی از معلمان مدارس هیات امنایی ابتدایی دخترانه و پسرانه منطقه ۲ کلانشهر اهواز انتخاب شده است با استفاده از روش تخمین شخصی تعداد ۱۲۱نفر ۵۰درصد حجم جامعه آماری برای حجم نمونه تحقیق بدست آمد دراین پژوهش با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی طبقه بندی شده حجم نمونه بدست آمد چهار دسته مدیران، معاونان، کارشناسان خبره ومعلمان باسابقه سپس براساس هرطبقه نمونه گیری لازم انجام گردید به منظور نرمال بودن توزیع دادهها و وضعیت مولفه های پژوهش ازآزمونهای :کلموگروف اسمیرنوف و آلفای کرونباخ و همچنین برای وزندهی شاخص ها و رتبه بندی مدارس از مدل آنتروپی شانون و مدل واسپاس استفاده شده است نتایج حاصل از تکنیک واسپاس، نشان می دهد میزان مطلوبیت مدارس هیات امنایی انتخابی پژوهش به ترتیب مدرسه بهار با درجه اعتبار ۶۲۵/۰، در رتبه اول و مدرسه شکوفه با درجه اعتبار ۴۲۵/۰، در رتبه دوم و مدسه معرفت با درجه اعتبار ۳۱۳/۰ در رتبه سوم و همچنین مدرسه علامه امینی با درجه اعتبار ۱۲۸/۰ در رتبه آخر چهاردهام قرار دارند