نویسندگان:
محمد زارعی توپخانه1 ، زهرا ارجمند2 ، فاطمه ارجمند3 ، محمدرضا احمدی4 .1موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)
2لیسانس آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان
3لیسانس مشاوره دانشگاه فرهنگیان
4فقه و حقوق اسلامی دانشگاه ازاد اسلامی واحد بلهزار
چکیده فارسی: هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه بین ویژگیهای شخصیتی و خودکارآمدی تحصیلی با رضایت یادگیرنده در مدارس کشور بود این پژوهش۱۴۰۰ ۱۴۰۱از نوع کاربردی و به روش توصیفی همبستگی انجام پذیرفت جامعه آماری پژوهش شامل کلیه دانش اموزان شهر یاسوج در سال تحصیلی بود که به صورت نمونه گیری در دسترس تعداد ۳۰۰ نفر از میان آنها انتخاب شد به منظور تجزیه و تحلیل اطلاعات به دست آمده از آمار توصیفی و استنباطی نظیر ضریب همبستگی و خط رگرسیون استفاده شد یافته های پژوهش نشان داد که نمره کلی دو متغیر ویژگیهای شخصیتی و خودکارآمدی تحصیلی با رضایت یادگیرنده ارتباط خطی معناداری نداشته است؛ اما بین ویژگیهای شخصیتی متغیرهایتوافق پذیری و وظیفه شناسی با رضایت یادگیرنده رابطه مثبت و معناداری وجود داشته است