نویسندگان:
محمود بهرامی1 ، ملیحه میرزایی2 ، نرگس دهقانی کشتان3 ، فاطمه اسلامی4 ، احمد نوروزی5 .1دانشگاه خوارزمی تهران
2کارشناسی ادبیات، آموزش و پرورش خراسان شمالی
3کارشناسی ادبیات، آموزش و پرورش خراسان شمالی
4کارشناسی ادبیات، آموزش و پرورش خراسان شمالی
5کارشناسی ارشد ادبیات، آموزش و پرورش خراسان شمالی
چکیده فارسی: اختلال یادگیری یکی از مشکلات جدی و شایع در میان دانش آموزان است این اختلالات حتما باید توسط والدین و معلمان مورد توجه قرار بگیرد، اما تشخیص آنها کار راحتی نیست دانش آموزانی که این اختلالات را دارند، ممکن است ، در یک یا چند درس نمره پائینی بگیرند، یا بنظر برسد یادگیری ضعیفی دارند در این مواقع اگر معلم مدرسه دانش روانشناسی کافی نداشته باشد و علائم اختلالات یادگیری را تشخیص ندهد، ممکن است به دانش آموز برچسب هایی تحت عنوان کم هوش، خنگ ، تنبل و … زده بزند یکی از عوامل نبود موفقیت تحصیلی در دانش آموزان، وجود اختلالات یادگیری در آنان است که منجر به افت تحصیلی ، کاهش اعتماد به نفس و عزت نفس و ترک تحصیل آن ها می شود این دانش آموز هم قبول می کند که هیچوقت نمی تواند مانند بقیه هم کلاسی هایش درس را بخوبی یادبگیرد و نمرات خود را بالا ببرد روحیه او تضعیف می شود و انگیزهاش را برای درس خواندن و موفقیت های آینده از دست می دهد خانوادهها باید در رابطه با این اختلالات آگاهی داشته باشند تا با درمان آنها مسیر موفقیت فرزندانشان را باز نگه دارند و از آنها در برابر افسردگی ، ناامیدی و شکست خورده بودن، جلوگیری کنند